Sa Chea

Custu DVD naschet pro frimmare s’ammentu de s’arte de fàghere su carvone a s’antiga e nde documentat totu su trabàgliu chi bisonzaiat de fàghere, dae su segare sa linna e aprontare sa chea finas a nde ‘ogare su carvone fatu. Arte oramai isparida in Tiesi ma, in sas campagnas, si nd’agatat irminas in sos logos e finas in sos nòmenes de paritzos cunzados.

Si sun chèrfidas pònnere a pare sa faina didàtica, dende informatziones, immàgines e paràulas, cun su chèrrere ammentare un’atividade  chi in su tempus coladu fit de importu mannu ca su carvone serviat die cun die in dogni domo.

Tutu su trabàgliu e, a sa matessi manera finas sa documentatzione, est bistada fata comente una festa e cun s’agiudu de zente meda.

Sa PRO LOCO, tando, torrat gràtzias a Antoni Peralta e Zusepe Meloni, chi an ammanizadu sa cosa,  tutu sos chi b’an trabàgliadu, e pius de totu Tiu Antoni Santoru, s’ùltimu carvonaju de Tiesi.

Questo DVD contiene la testimonianza dell’arte della produzione di carbone alla maniera  tradizionale e ne documenta tutte le fasi operative, dal taglio della legna e preparazione della carbonaia all’estrazione del prodotto finale. Arte ormai scomparsa a Thiesi nelle cui campagne però rimangono le tracce di un passato recente e diversi toponimi che ne attestano l’esistenza.

L’iniziativa unisce allo scopo didattico di fornire dati, immagini e parole, quello documentario per ricordare un’attività un tempo fondamentale per la vita quotidiana di tutti.

Tutto il lavoro, così come la sua documentazione, è stato svolto in un clima di festosa partecipazione con il contributo appassionato e volontario di numerose persone.

Per questo la PRO LOCO ringrazia Antonio Peralta e Giuseppe Meloni, promotori dell’iniziativa,  tutti coloro che hanno collaborato, ed in particolare il Signor Antonio Santoru, l’ultimo carbonaio di Thiesi

TIESI  Sas Baddes- ‘Ena Puleju

3-12 de maju de su 2014

SOS SIDDADOS 9

Sa Pro Loco torrat gràtzias a totu sos chi an leadu parte a sa faina de sa chea.

Ripresas e montàgiu vìdeo de Bastiano Lai

Boghe fora de campu Ica Meloni

Cantos de  Su Cunsonu Tiesinu

Testos de A. Santoru, A. Peralta e G. Meloni

.

MEDIA:

Questo sito utilizza i cookies per offrirti una migliore esperienza. Continuando la navigazione dichiari di accettare e acconsentire all’utilizzo dei cookies in conformità con i termini di uso.